Vrijwilligers gezocht!

Langs deze weg wil het bestuur het volgende onder jullie aandacht brengen.
Door de jaren heen hebben veel leden veel werk verzet voor de vereniging, echter komt er een moment dat een aantal vrijwilligers hun taak wil neerleggen en het stokje wil overdragen aan anderen. We zijn dus naarstig op zoek naar vervanging. Wat kunnen jullie daarin betekenen voor onze club?
Welnu, wij vragen met klem aan jullie om te kijken of er binnen jullie team leden – of ouders van leden – willen opstaan om een vrijwilligerstaak op zich te nemen dan wel over te nemen. Hieronder in het overzicht wordt per taak vermeld wat de werkzaamheden inhouden en wat ongeveer de inzet in uren per week zal zijn. Natuurlijk zal niet alles tot in detail vermeld staan, maar de oude vrijwilligers zijn bereid om de nieuwe vrijwilligers in te werken.

Secretaris bestuur

  • Notuleren bestuursvergaderingen
  • Aanspreekpunt bestuur
  • In roulatie bijwonen KNBSB-vergaderingen

1-1,5 uur per week afhankelijk van drukte

Wedstrijdsecretariaat H1 t/m H6, en J1 t/m J3

  • HP aanspreek punt
  • Regelen van oefenwedstrijden
  • Doorgeven veranderingen wedstrijden;

Voor aanvang competitie (medio februari – maart) 4 uur per week
Tijdens de competitie 0,5 uur per week

Wedstrijdsecretariaat honkbal jeugd

  • Als wedstrijdsecretaris ben je spin in ’t web voor de vereniging en de tegenstanders in ’t land. Je verzorgt communicatie met de bond, wedstrijd secretariaten van andere verenigingen, coaches, scheidsrechter- en kantine coördinatoren. Dankzij jouw werk kunnen teams (oefen)wedstrijden spelen, staat er een scheidsrechter bij hun thuiswedstrijden, is de kantine open en loopt de competitie zo soepel mogelijk. Als jij je werk goed doet zijn spelers, coaches en ouders blij.
  • Als wedsec is het belangrijk om precies en georganiseerd te werk te gaan. Je hebt in 2022 met 3 aspiranten en 5 pupillen teams, hun coaches én tegenstanders te maken. Je regelt de wedstrijden voor de 2 jeugd honkbalvelden op ons complex.  In ’t voorseizoen (oktober t/m maart) ben je ongeveer 3 tot 5 uur kwijt aan het regelen van oefenwedstrijden, voorbereidingen treffen voor het nieuwe seizoen en communicatie met de bond en onze coaching staff.
  • Gedurende het seizoen varieert de benodigde tijd van minder dan 10 minuten per week tot, in het uiterste geval als er veel afgelastingen vanwege regen zijn, enkele uren per week. Gemiddeld gezien over de afgelopen jaren was ik minder dan 20 minuten per week kwijt aan deze taak. Vind je het leuk om het team van jouw kind te zien spelen en je wilt tijd spenderen om in een faciliterende rol dit mogelijk te maken voor ze, meldt je dan nu aan als vrijwilliger op ’t wedstrijd secretariaat voor de pupillen en aspiranten honkbal. Dan kan ik je gedurende het seizoen het inwerken omdat ik eind 2022 ga stoppen. Dit wordt m’n 7e seizoen als wedstrijdsecretaris en m’n zoon gaat nu aan z’n 4e seizoen bij de junioren beginnen.

Bij voorseizoen competitie (medio oktober– maart) 4 uur tot 5 uur over 6 maanden. Tijdens de competitie 0,5 uur per week

Diverse commissies

  • Zie schema
  • Nader in te vullen

Mochten er leden en/of ouders bereid zijn om een taak op zich te nemen of meer willen weten van de werkzaamheden dan vernemen wij dat graag. Neem in dat geval even contact op via: voorzitter@hoofddorp-pioniers.nl

Laten we er met elkaar voor zorgen dat de verschillende vrijwilligerstaken weer goed uitgevoerd kunnen worden zodat we gezamenlijk de vereniging kunnen laten draaien. Zonder vrijwilligers is dat onmogelijk. Alvast hartelijk dank voor jullie medewerking.

Namens het bestuur en met vriendelijke groet,

Okke Kervers
a.i. Voorzitter